Thursday, October 5, 2017

Peperiksaan Akhir Tahun 2017

Peperiksaan Akhir Tahun 2017 telah diadakan bagi menilai tahap penguasaan murid-murid terhadap mata pelajaran yang diajar.

Namun begitu, keputusan tersebut bukanlah tanda aras kepintaran mereka kerana setiap murid mempunyai kecenderungan berbeza dan masih lagi dalam proses mencari identiti serta minat mereka.

Didoakan supaya murid-murid ini akan lebih bersemangat lagi untuk menuntut ilmu dan seterusnya menyebarkan ilmu yang baik dan bermanfaat sebagai bekalan untuk diri sendiri dan masyarakat.


Saturday, September 30, 2017

Adab Makan

Image result for doa makan



"EEEEEE MAKAN TAK BACA DOA.....MAKAN DENGAN SYAITAN !" 👿

Astaghfirullah.. Umi umi, ibu ibu, mama..... ada tak guna ayat UGUTAN macam ni ? Haaaaa kalau tipu tak sayang.. 😆 Hehe takpe, mulai harini kita cuba tukar semua ayat UGUTAN ni kepada yang lebih SWEET.. ayat manja-an.

Contoh:
"Abang ali kesayangan umi dah baca doa ke belum ? Kalau belum, jom baca sama-sama...."
atau
"Allah.... macam mana ni, umi dapat bisikan supaya ingatkan abang ali baca doa makan lah.... Jom baca sama-sama anak soleh umi.."

Haaaaa kan sejuk telinga mendengar. Hehe tak mudah, tapi tak susah. Kalau bukan sekarang bila lagi kan umi-umi solehah ?
Ni admin sharekan doa makan yang diamalkan oleh anak-anak soleh di #RESTUKIDS

الَّلهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِيمَا رَزَقْتَنَا، وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
"Oh Allah bless the provision that You have given us and protect us from the punishment of the hell fire, Amin...."


Comelkan ? Mudah je.... Jom amalkan !

Open Day Restu Kids 2017





Friday, September 29, 2017

Year End Exam 2017

Good luck Restu Kids.
Strive hard, pray harder.

Pendaftaran Sesi 2018


Sesi Fotografi 2017

Sesi fotografi Restu Kids telah diadakan pada 18 September yang lalu. 

Istimewanya di Restu Kids, semua pelajar berpeluang bergambar dengan jubah konvokasi yang ditempah khas.

Sesi fotografi bermula seawal jam 9 pagi. 

Ibu bapa yang berminat untuk mendapatkan gambar graduasi akan dimaklumkan oleh pihak sekolah dalam masa terdekat. 


Peperiksaan Akhir Tahun 2017