Friday, May 16, 2014

Sukaneka Restu Kids 2014

Pada 12 April 2014 (Sabtu), buat julung kalinya Restu Kids telah mengadakan Hari Sukaneka pada tahun ini. Bukan sahaja para pelajar yang terlibat, malah ibubapa & keluarga pelajar juga turut serta memeriahakn suasana. Pelbagai acara sukan telah kami aturkan. Jom kita tengok acara apa yang telah Restu Kids aturkan untuk para pelajar, ibubapa & keluarga ya....


Sesi pendaftaran yang dibuka seawal jam 7.30pagi. Peserta terawal yang mendaftar telah mendapat hadiah istimewa tau.

Ucapan alu-aluan daripada Dato' Abdul Latiff Mirasa selaku Pengerusi Yayasan Restu.


Sebelum memulakan aktiviti..kenala buat streching & senamrobik dahulu bagi meregangkan segala otot & urat saraf. hehe..1, 2, 3.......8.
 Tarik nafas & hembus. Fuhhh!!



Acara pertama, menarik bola menggunakan gelung plastik atau nama lainnya ialah "Draging Ball".
Semangat sungguh anak-anak Restu Kids ni kan... Tarik bola tu jangan tak tarik...



Ini pula acara kedua bagi kategori A (Tadika), perah air ke dalam botol kosong menggunakan span atau nama lainnya ialah "Fuel Up to Win!". Kumpulan Oren & Merah macam dah tak sabar je tuu.. Nak tengok apa hasilnya??

Inilah hasilnya....kira punya kira, tengok punya tengok.. Kumpulan Biru yg telah menjuarai acara "Fuel Up to Win!" ni.. Good job!


Inilah acara-acara yang lainnya bagi kategori A (Tadika)... "Monkey Jump", "Catwalk" & "Hurry Up!".


Ini dia...acara bagi kategori B (Ibubapa). Dalam kategori B ini..Ibubapa juga turut menyumbangkan markah mengikut kumpulan anak masing-masing. Antara acaranya ialah, "Run, Mummy Run!" (berlari berpasangan menggunakan 1 kain batik), "Oh, My Dear.." (lari membawa bola menggunakan kepala secara berpasangan), "Be Careful, Honey" (ibubapa membawa anak di atas tangan), "Run With Me" (lari ikat kaki secara berpasangan) & "Let's Skipping" (lari skipping). Terima kasih kepada ibubapa yang sangat "sporting".


Ini pula acara terbuka untuk kanak-kanak 7-12 tahun.
Tiup dik jangan tak tiup...
Adik baju hijau dah macam askar.. Kutip apa tu guna straw? 

Acara terakhir iaitu penyampaian hadiah bagi cabutan bertuah dan hadiah bagi para pemenang pertandingan.
Tahniah untuk para pemenang!! 

Itulah sahaja cerita di hari Sukaneka Restu Kids.
Terima kasih kepada guru-guru, staf-staf Yayasan Restu, ibubapa dan yang turut bekerjasama dalam menjayakan Sukaneka Restu Kids kali ini. Diharapkan tahun depan kita berjumpa lagi....
Jazakallah

No comments:

Post a Comment

Bento Art