Monday, October 13, 2014

Ibadah Qurban Yayasan Restu

Assalammualaikum wrt wbt

Dengan nama Allah yang Maha pemurah lagi maha penyayang
Selawat dan salam keatas Nabi Muhammad s.a.w

Alhamdullilah
Subhanallah
Allahuakbar

Allah Maha Kuasa ,Allah Maha Penyayang.Tiada siapa yang mampu melebihi sifat penyayangnya Allah.Jika seorang ibu amat sayang kepada anaknya,maka sifat penyayang seorang ibu tidak akan dapat mengatasi sifat Maha Penyayangnya Allah.Sifat penyayang Allah lebih hebat dari sifat kasih sayang ibu kepada anaknya.Lebih hebat dari kasih sayang seorang pencinta kepada kekasih hatinya.Tanda-tanda kasih sayang Allah itu ada di segenap alam. Siapakah kita untuk menilai Allah.

Malukah kita kepada Allah jika setiap kehendak Allah kita tidak turutkan,,
Bersyukurkah kita?

Allahu..



Setelah Allah memberikan kita pelbagai nikmat yang sangat luas sehingga kita terkadang lupa kepada Allah, Allah tambahkan lagi nikmat dengan memberi perayaan kepada semua umat islam..
Perayaan yang sangat besar nilainya..Ada dua perayaan yang sangat besar untuk diraikan oleh semua umat islam iaitu Aidilfitri dan Aidiladha.  Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim a.s. dalam menunaikan perintah Allah dan kesabaran anaknya Nabi Ismail a.s. dalam memenuhi perintah Allah SWT.




Kami di Restu Kids tidak ketinggalan turut serta bersama staf Yayasan Restu menyertai ibadah korban yang berlangsung di Kuang, Selangor pada hari Rabu, 8 October 2014. Semua staf dibahagikan tugas masing masing antaranya memotong, melapah, menyembelih, menimbang, memasak dan sebagainya. Semua pihak menjalankan tanggungjawab 
masing- masing sebelum dihidangkan makanan yang sangat lazat antaranya, Ungkep daging,nasi daging, sup tulang, daging goreng, kari kambing, daging masak lada hitam, daging panggang dan banyak lagi. Semua menjamu selera dengan gembira sekali setelah berpenat lelah sehingga waktu zohor. 







Sebelum majlis bermula, semua staff bertakbir memuji Tuhan penguasa alam dan mendengar ucapan daripada pengerusi Yayasan Restu Dato' Abdul Latiff bin Mirasa. Majlis sempurna pada jam 4.00 petang selepas bergotong-royong membersihkan segala perkakas, alatan dan tempat digunakan. 

Kami di Restu Kids berasa sangat bersyukur kerana diberi peluang bersama turut serta dalam Majlis Qurban Yayasan Restu ini. Diharap majlis ini dapat diadakan lagi setiap tahun. Terima Kasih atas semua yang terlibat secara langsung dan tidak langsung. 

Berjumpa lagi kita pada tahun hadapan.

Wasalam




No comments:

Post a Comment

Bento Art