Tuesday, October 21, 2014

Story Telling: Kisah Para Nabi

Assalammualaikum wrt wbt

Bersyukur kita selepas meniti hari demi hari silih berganti menghadap pelbagai tugasan dugaan dan masalah namun kita masih diberi peluang oleh Allah tuhan penguasa alam semesta suatu benda yang kita tidak dapat jual beli iaitu HARI. Tahukah anda hari itu adalah modal kita di dunia ini? Hari itu adalah peluang yang Allah masih beri untuk kita mencari keuntungan amalan baik yang kita buat. Itu lah nikmat kehidupan kita yang masih menjadi peluang pada kita.

Sedar atau tidak kita semakin hari semakin kekurangan modal dari segi hari kerana lumrah alam telah menetapkan bahawa semakin jauh kita menjalani setiap hari semakin kita mendekati kepada kematian. Bila kita mendekati kematian tamatlah segala peluang yang Allah berikan. Kita bakal melangkah ke alam yang sangat asing bagi kita. Asing dari segi waktu, perjalanan dan konsep. Allahuallam. Siapakah kawan kita pada waktu itu? Apakah nikmat kubur kita pada waktu itu? Semua bergantung kepada modal hari yang Allah berikan kepada kita sama ada kita menggunakan dengan baik atau tidak. Di harapkah hari terbuang dengan segala amalan baik yang tidak terkira hendaknya.

Hari ini Restu Kids mendapat kesempatan yang di berikan Allah bagi menjalankan aktiviti 'Story Telling' atau lebih senang di kenali sebagai aktiviti bercerita. Aktiviti ini di jayakan oleh guru guru Restu Kids sendiri mengikut kelas masing masing. Pelbagai kisah para nabi di ceritakan oleh para guru kepada anak anak Restu Kids.. ternyata mereka sangat teruja untuk mengetahui kisah para nabi tersebut.
Aktiviti ini adalah satu riadah ilmu untuk anak Restu Kids yang telah tamat penilaian tadika pada minggu lepas.Di bawah terdapat beberapa gambar-gambar yang dapat di rakam semasa sesi bercerita di jalankan.
















Itu sahaja yang dapat di paparkan. Harap semua ibu bapa,guru-guru serta anak-anak Restu Kids gembira mendengar cerita para nabi yang di ceritakan.

Wasalam.

No comments:

Post a Comment

Bento Art